Forbrukerkontakt

Vi er stolte av vår produktkvalitet og vil gjerne ha glade og fornøyde kunder.

Ofte stilte spørsmål

Hva gjør jeg om det er noe feil ved produktene som jeg har kjøpt?

Trykk på denne linken for å komme direkte til vårt reklamasjonsskjema. Etter du har registrert din reklamasjon undersøker vi produktet og kommer tilbake til deg med svar. Ikke kast produktet du vil reklamere på. Ta vare på både produktet og forpakningen, til utredningen er ferdig.

Er det ulike smaker på Ahlgrens biler?

Disse herlige smakene er en godt skjult hemmelighet. Du får selv finne ut av dem og bestemme deg for hvilken du synes er best!

A:en som finnes på Läkerol-pastillene og eskene, er ikke bare et symbol på høyeste kvalitet, men også en hyllest til varemerkets grunnlegger - Adolf Ahlgren.

Vi lager et begrenset antall reklameartiker som brukes i ulike konkurranser og kampanjer og har derfor ingen produkter for salg eller utdeling. Hold utkikk i din butikk eller på våre Facebook-sider etter aktuelle kampanjer og konkurranser. Der kan man ofte vinne fine premier!

Vi selger i første omgang våre varer til grossister, som igjen leverer varene våre vil butikker og kiosker, så du kan ikke kjøpe våre produkter per telefon eller web direkte fra oss.

Vi har dessverre ikke mulighet til å sponse privatpersoner, foreninger, skoler etc. med godteri eller reklameprodukter. Vi har en plan for sponsing som strekker seg til et fåtall strategiske samarbeidspartnere, samt enkelte arrangementer.

At vi noen ganger tar bort et produkt fra vårt sortiment, kommer som oftest av at etterspørselen etter produktet er for dårlig og dermed har et for lavt salg. Vi håper selvfølgelig at du kan finne noe annet du liker i vårt brede sortiment.

Ingredienslisten som står på emballasjen angir hvilke råvarer og ingredienser som finnes i produktet. Alla godkjente tilsetningsstoffer i mat har et E-nummer. Tilsetningsstoffene godkjennes av Europakommisjonen. I Norge er Mattilsynet ansvarlig for godkjenning av tilsettingsstoffer der alle stoffer som brukes i næringsmidler må være godkjente. Alle godkjente tilsettingsstoffer finnes i «Tilsetningsstofforskriften» også kalt «positivlisten».

I henhold til gjeldens e regler skrives best-før-datoen slik: dag - måned - år.
For eksempel: 081115 eller 08112015 = 8 november 2015.

Vi har mange forskjellige sjokoladeresepter og de har alle litt forskjellig kakao-innhold. For de fleste av våre produkter angis mengden kakao i sjokoladen i innholdsfortegnelsen. Vi har for eksempel en mørk sjokolade uten tilsatt sukker med 72 % kakao. Våres melkesjokolade inneholder minst 25 % kakao.

Korrekt informasjon om ingredienser, næringsinnhold og allergener finnes på produktemballasjen. Du kan også finne informasjonen på vår nettside under de aktuelle produktene.

Benytt deg gjerne av søkefunksjonen for å finne produktet som du vil lete mer om eller filtrer på for eksempel glutenfrie produkter.

Nei, vi bruker ikke azo-farger. De fleste av våre godterifarger er naturlige og ekte.

Gelatin finns i noen av våra produkter og det kommer stortsett alltid fra gris. Om et produkt inneholder gelatin, står det i klartekst i ingredienslisten på emballasjen.

Modifisert betyr at stivelsen bearbeides så den er bedre egnet i godteriproduksjon. Den modifiserte stivelsen kan være fremstilt av hvete. I så fall skal dette være angitt i ingredienslisten. Står det ikke hvete i ingredienslisten, men bare stivelse, så er det glutenfri stivelse.

Den glukosesirupen vi bruker i våre produkter fremstilles av stivelse fra hvete, mais eller potet. I prosessen med å fremstille glukosesirup tas alle proteinene bort og siden det er proteinene som forårsaker allergi, kan glukosesirupen ansees som allergifri.  

Om en ingrediens inneholder en allergen som hvete, står dette alltid i klartekst i ingredienslisten.

Sjokoladen kan bli hvit eller grå om den oppbevares for varmt ellers ved skiftende temperatur. Det er ikke farlig, men det ser ikke alltid så appetittlig ut. Anbefalt oppbevaring av sjokolade er tørt og svalt (lavere enn normal romtemperatur), men tenk på at sjokoladen smaker best når den serveres romtemperert.

Vi har til tider veldig høy belastning hos vår forbrukerservice og det kan i verste fall ta noen uker før vi rekker å svare. Vi beklager naturligvis dette og gjør vårt beste for å gi deg et svar så fort som mulig.

Finner du ikke svar på det du lurte på? Ta kontakt med oss.

Vi er stolte av vår produktkvalitet og vil gjerne ha glade og fornøyde kunder.

Du er alltid velkommen til å kontakte vår Forbrukerkontakt med synspunkter og spørsmål. De mest vanlige spørsmål som kommer til oss, ser du her ved siden. Finner du ikke svaret på ditt spørsmål der, kan du kontakte oss.

Ønsker du å reklamere på et produkt? Trykk her.